Brev:
Rytme for twins på 6 mdr
1. juni 2011
Alder:
6 mdr.
Rytme for twins på 6 mdr
Kære Helen,
Jeg har brug for at dele mine tanker med dig samt at høre din mening.
Begge børnene trives rigtig fint! De er nu 9kg begge, er glade runde og nysgerrige babyer.
Min udfordring går på deres rytme - den er mærkelig, men det er en rytme, som har fungeret for vores familie i over 2 mdr!
Kl 6.45 op, tøj på
kl. 7.30 havregrød, vand af kop
kl 9, senest sover de morgenlur på ca 30 min
(alle lure har været udfordring, da de ikke sover så lang tid- men når jeg putter dem, er de dødtrætte og kan umuligt trække dem og sover i løbet af 5 min)
kl 9.30 frugtmos, noget frugt i hånden, vand af kop
kl. 11 powerlur igen inden grød
kl 11.30/12 grød- frugtgrød- her får de noget forskelligt hver gang
(hvornår jeg ikke skal blende maden? Rugbrød hvornår ?)
kl. 13.30 lur til kl 15, skal dog trille dem efter de første 30 min lidt
kl 15.30 tykmælk, frugtmos, vand på kop, gerne gumle på grissini, brødskorpe, agurk mm
kl 17 powerlur
kl 18 grøntsagsmos
kl 19 mme
de falder selv i søvn og vågner først ved kl 5 hvor de får flaske.
Min udfordring er, som du ved, at de ikke vil og ikke har villet i lang til mme i løbet af dagen!
De nægter at have det, så jeg snyder dem m koldt mme på glas! Det vil de gerne - er det ok at erstatte f.eks noget vand m mme?
Som regel giver jeg deres putteflaske på glas, koldt men ellers vil de intet have! Om natten forsøgte jeg at vække dem og give flaske, men de bliver sure og ked af det, så det gør jeg ikke...
Ret frusterende og jeg glæder mig til de ikke skal have flaske mere!
Det er spild af mælk!!
Med hensyn til søvn, så ved jeg, at de burde ikke have så mange lure, men hvis de ikke vil sove længere end 30/40 min, så må jeg jo putte dem. De kan ikke holde sig længere end max 2 timer!!!
Min bekymring går på vuggestue, hvor de starter efter sommerferie - jeg håber dog, at de bliver så trætte og stimmuleret, at de begynder at sove lidt mere sammenhængende.... Eller hvad synes du? Burde jeg arbejde på en anden rytme allerede nu? Men hvordan Helen, hvordan?
Mht maden, så spiser de sådan set alt, for det meste mindst 1,5 dl pr gang... Er det for meget???
Ligemeget om jeg giver dem kun meget lidt og gør plads til mælken, så vil de alligevel ikke have den!!
De fylder 7 mdr om 10 dage, burde maden ikke være lidt grovere nu???
Jeg håber du kan finde ud af mit brev:)
Med venlig hilsen
Martina
Ps Jeg er rigtig glad for din brevkasse takket være min Tlf, læser jeg i de nyeste breve flere gange om dagen;)))