Rytme for twins på 6 mdr

1. juni 2011

Alder:
6 mdr.

Rytme for twins på 6 mdr

Kære Helen,

Jeg har brug for at dele mine tanker med dig samt at høre din mening.
Begge børnene trives rigtig fint! De er nu 9kg begge, er glade runde og nysgerrige babyer.

Min udfordring går på deres rytme - den er mærkelig, men det er en rytme, som har fungeret for vores familie i over 2 mdr!

Kl 6.45 op, tøj på
kl. 7.30 havregrød, vand af kop
kl 9, senest sover de morgenlur på ca 30 min
(alle lure har været udfordring, da de ikke sover så lang tid- men når jeg putter dem, er de dødtrætte og kan umuligt trække dem og sover i løbet af 5 min)
kl 9.30 frugtmos, noget frugt i hånden, vand af kop
kl. 11 powerlur igen inden grød
kl 11.30/12 grød- frugtgrød- her får de noget forskelligt hver gang
(hvornår jeg ikke skal blende maden? Rugbrød hvornår ?)
kl. 13.30 lur til kl 15, skal dog trille dem efter de første 30 min lidt
kl 15.30 tykmælk, frugtmos, vand på kop, gerne gumle på grissini, brødskorpe, agurk mm
kl 17 powerlur
kl 18 grøntsagsmos
kl 19 mme
de falder selv i søvn og vågner først ved kl 5 hvor de får flaske.

Min udfordring er, som du ved, at de ikke vil og ikke har villet i lang til mme i løbet af dagen!
De nægter at have det, så jeg snyder dem m koldt mme på glas! Det vil de gerne - er det ok at ...

Annonce

... erstatte f.eks noget vand m mme?

Som regel giver jeg deres putteflaske på glas, koldt men ellers vil de intet have! Om natten forsøgte jeg at vække dem og give flaske, men de bliver sure og ked af det, så det gør jeg ikke...

Ret frusterende og jeg glæder mig til de ikke skal have flaske mere!
Det er spild af mælk!!

Med hensyn til søvn, så ved jeg, at de burde ikke have så mange lure, men hvis de ikke vil sove længere end 30/40 min, så må jeg jo putte dem. De kan ikke holde sig længere end max 2 timer!!!

Min bekymring går på vuggestue, hvor de starter efter sommerferie - jeg håber dog, at de bliver så trætte og stimmuleret, at de begynder at sove lidt mere sammenhængende.... Eller hvad synes du? Burde jeg arbejde på en anden rytme allerede nu? Men hvordan Helen, hvordan?

Mht maden, så spiser de sådan set alt, for det meste mindst 1,5 dl pr gang... Er det for meget???
Ligemeget om jeg giver dem kun meget lidt og gør plads til mælken, så vil de alligevel ikke have den!!

De fylder 7 mdr om 10 dage, burde maden ikke være lidt grovere nu???

Jeg håber du kan finde ud af mit brev:)

Med venlig hilsen
Martina

Ps Jeg er rigtig glad for din brevkasse takket være min Tlf, læser jeg i de nyeste breve flere gange om dagen;)))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder